Newsletter

Zapisz się do newslettera aby znać najnowsze informacje inwestycyjne.
Akcpetuję Regulamin Newslettera

zapisz się

Mieszkańcy pytają Burmistrz odpowiada

W każdy wtorek w godz
8:00 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530

01.06.2022

Uczniowie z „Dwójki” w Warszawie

Zdjęcie Artykułu

25 maja br. w ramach projektu „Wszyscy razem w poszukiwaniu wiedzy - wsparcie rozwoju kompetencji kluczowych w szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Strzegom” wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę do Warszawy.

W wycieczce brali udział uczniowie z klasy 5-6. Zbiórkę zorganizowano o godzinie 5.15 przed szkołą. Wyjazd odbył się zgodnie z planem godz. 5.30. Sześć godzin później dotarliśmy do stolicy. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od wizyty w Centrum Nauki Kopernik. Jest to interaktywne centrum nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości poznawania świata i uczenia się. Mieliśmy tam okazję dokonać wielu doświadczeń naukowych, zobaczyć mechanizmy funkcjonowania ludzkiego organizmu, urządzeń, wszechświata. Następnie udaliśmy się w kierunku Starego Miasta, pani przewodnik pokazywała i opowiadała nam o najważniejszych miejscach i pomnikach. Widzieliśmy Kolumnę Zygmunta, Pomnik Syrenki i zwiedzaliśmy Zamek Królewski. Zmęczeni pojechaliśmy do hotelu.

Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy od śniadania, po którym wyruszyliśmy z hotelu na dalsze zwiedzanie miasta. Ponieważ dzień był ciepły i słoneczny, od razu udaliśmy się na relaksujący spacer po Łazienkach Królewskich.  Przez pół godziny spacerowaliśmy po parku wśród drzew, krzewów i kwiatów, oglądając otaczające nas widoki, liczne rzeźby i podziwiając perły europejskiej architektury. Mogliśmy zobaczyć z bliska Pałac na Wyspie, jeden z najcenniejszych polskich zabytków w stylu klasycystycznym. Następnie udaliśmy się na Plac Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Akurat odbywała się zmiana warty. Ostatnią atrakcją było zwiedzanie Planetarium, które mieści się przy Centrum Nauki Kopernika. Tam wyruszyliśmy w podróż kosmiczną i zobaczyliśmy z bliska Słońce oraz planety Układu Słonecznego. To był ostatni punkt programu naszej wycieczki, wróciliśmy do autobusu i wyruszaliśmy w drogę powrotną do domu.