Newsletter

Zapisz się do newslettera aby znać najnowsze informacje inwestycyjne.
Akcpetuję Regulamin Newslettera

zapisz się

Mieszkańcy pytają Burmistrz odpowiada

W każdy wtorek w godz
8:00 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530

Projekty Unijne

Aktualności

ODSŁUCHAJ
04.06.2024

Wycieczka do Ziemi Kłodzkiej

Zdjęcie Artykułu

We wtorkowy poranek 28 maja uczniowie klasy VII i VIII wraz z wychowawcami wybrali się na dwudniową wycieczkę do Ziemi Kłodzkiej. W czasie wycieczki towarzyszył nam też przewodnik, który opowiadał nam ciekawe historie związane ze zwiedzanymi obiektami i miejscami.

Naszym pierwszym przystankiem było Muzeum Kultury Ludowej Podgórza Sudeckiego w Pstrążnej, gdzie uczniowie mogli zapoznać się z dawnym rzemiosłem wiejskim z tego regionu. Atrakcją specjalną była lekcja wypiekania chleba pt. "Od ziarenka do bochenka”, podczas której uczniowie sami upiekli chleby i które oczywiście później ze smakiem zjedliśmy.

Po pobycie w Muzeum udaliśmy się do Parku Narodowego Gór Stołowych, gdzie zwiedziliśmy Błędne Skały, w których każda skała posiada własną nazwę nawiązującą do jej kształtu np. Kurza Stopka, Tunel czy Wielka Sala. Niestety pogoda spłatała nam wielkiego psikusa. W trakcie spaceru spadł na nas ogromny deszcz, który sprawił, że każdy wyglądał jakby wyszedł spod prysznica. Cali przemoczeni udaliśmy się na miejsce naszego zakwaterowania. Tam mogliśmy się wysuszyć, zjeść obiadokolację i odpocząć po całym dniu zwiedzania.

W drugim dniu po śniadaniu wyruszyliśmy w stronę Barda, aby odbyć spływ pontonami po rzece Nysie Kłodzkiej. Atrakcja trwała dwie godziny i trzeba było wykazać się dobrą techniką wiosłowania, żeby nie kręcić się w kółko i nie wpaść w krzaki. Po spływie odbyło się pieczenie kiełbasek przy ognisku, a po nim udaliśmy się w drogę powrotną pod szkołę. Cała wycieczka była bardzo udana i wszyscy dobrze się bawili a do tego każdy jej uczestnik zażył dużo aktywności ruchowej.