Od 31 października 2024 roku obowiązuje uchwała rady Miejskiej w Strzegomiu w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Strzegom. Utworzyliśmy specjalną zakładkę „KONSULTACJE Z MIESZKAŃCAMI” w Biuletynie Informacji Publicznej (lewe menu, góra strony), gdzie znajdziecie Państwo informacje nt. wszystkich organizowanych konsultacji z mieszkańcami gminy.
Każdorazowo znajdziecie tam Państwo zarządzenie Burmistrza Strzegomia o przeprowadzeniu konsultacji. W zarządzeniu Burmistrz określi:
- przedmiot konsultacji;
- formę konsultacji;
- termin przeprowadzenia konsultacji;
- szczegółowy tryb przeprowadzania konsultacji;
- komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Strzegomiu odpowiedzialną za przeprowadzenie konsultacji;
- inicjatora konsultacji.
Oprócz zarządzenia znajdziecie tam Państwo wszystkie niezbędne informacje, komunikaty i formularze, a także raport z konsultacji, sporządzony po ich zakończeniu.
Konsultacje mogą być prowadzone
- gdy wymagają tego przepisy ustaw;
- w innych sprawach należących do zakresu działania Gminy Strzegom:
a) z inicjatywy Burmistrza Strzegomia,
b) z inicjatywy Rady Miejskiej w Strzegomiu,
c) na wniosek:
- Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Strzegomiu,
- Młodzieżowej Rady Miejskiej w Strzegomiu,
- grupy co najmniej 100 mieszkańców Gminy Strzegom,
- co najmniej 3 organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
UWAGA!
Informacje nt. konsultacji mogą być publikowane w różnych miejscach (gazety, facebook, strona www.strzegom.pl plakaty itp., w zależności od ich tematu i charakteru. Jednakże zawsze podstawowym miejscem publikacji będzie zakładka „KONSULTACJE Z MIESZKAŃCAMI” w BIP. https://bip.strzegom.pl/public/?id=232377
