Grafika związana tematycznie z programem „Czyste Powietrze” dla powodzian
Oznacza to ,że właściciele domów uszkodzonych podczas powodzi mogą wnioskować
o dofinansowanie na ich odbudowę i termomodernizację. Na pomoc zostało przeznaczone 300 mln zł na usuwanie skutków powodzi w czterech województwach: dolnośląskim, lubuskim, opolskim i śląskim. Uproszczone procedury, skrócony czas rozpatrywania wniosku i szybka ścieżka wypłat opracowane przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ułatwią poszkodowanym mieszkańcom otrzymanie pomocy.
Kto może złożyć wniosek o dofinansowanie w programie Czyste Powietrze dla powodzian?
Pomoc z programu Czyste Powietrze dla powodzian może otrzymać osoba fizyczna, która jest właścicielem lub współwłaścicielem budynku/ lokalu mieszkalnego, uszkodzonego
w powodzi we wrześniu 2024 r. na terenie województw: dolnośląskiego, lubuskiego, opolskiego i śląskiego. Oszacowany zakres zniszczeń w budynku w wyniku powodzi potwierdzony przez gminę musi wynosić co najmniej 5 procent.
Program nie obejmuje nieruchomości, na które została zawarta wcześniej umowa
o dofinansowanie termomodernizacji w ramach programu Czyste Powietrze (umowa czynna lub w okresie trwałości).
Dofinansowanie z NFOŚiGW z ramach programu Czyste Powietrze może być łączone
z zasiłkiem celowym wypłacanym powodzianom w ramach pomocy remontowo-budowlanej. Łączna kwota dofinansowania nie może jednak przekroczyć 100 proc. kosztów przedsięwzięcia.
Szczegółowe informacje dotyczące beneficjentów programu zawiera regulamin naboru.
Gdzie i kiedy można złożyć wniosek o wsparcie finansowe?
Wnioski można składać bezpośrednio do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu lub w Gminnym Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym ,,Czyste Powietrze’’ (Urząd Miejski w Strzegomiu, ul. Rynek 38, II piętro, pok. nr 31, tel. 74 85 60 532). Nabór wniosków w programie Czyste Powietrze dla powodzian potrwa do dnia 31 marca 2025 r. lub do wyczerpania środków.