W każdy wtorek w godz
11:30 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530
Przedstawiono 4 prezentacje: "Dynamika strachu i miłości a szczęście", "Znaczenie szczęśliwych wspomnień", "Wpływ bezpieczeństwa seniora na poczucie szczęścia" i "Kamienice - znaczenie tożsamości miejsca". Wśród prelegentek były: Beata Kras, Krystyna Lasek i Alicja Przepiórska. Goszczono też Joannę Mielewczyk, dziennikarkę radiową, autorkę wywiadów z mieszkańcami Breslau i Wrocławia zebranych w publikacje pt."Kamienice".
Część szkoleniową zakończono dyskusją panelową z udziałem zaproszonych gości. W konferencji uczestniczyli: prezydent Wałbrzycha - Roman Szełemej, zastępca prezydenta Wałbrzycha - Sylwia Bielawska, zastępca prezydenta Świdnicy - Szymon Chojnowski oraz zastępca burmistrza Strzegomia - Wiesław Witkowski.
Następnie zaproszono uczestników na część integracyjną ujętą w "Strefę wolnej aktywności".
Fundacja św. Jadwigi w Morawie już po raz drugi realizuje projekt skierowany do seniorów pt."Moja i twoja historia-ocalić od zapomnienia", dofinansowany ze środków Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Ramach Rządowego Programu na Rzecz Aktywizacji Osób Starszych. Celem projektu jest aktywizacja społeczna 80 osób starszych i integracja środowiska senioralnego na terenie powiatu wałbrzyskiego i świdnickiego.
- Tworzymy warunki do rozwoju wolontariatu senioralnego, umożliwiamy rozwijanie kompetencji społecznych, budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie pasji. Nasze zajęcia są propozycją aktywnego spędzania czasu, zachowywania wspomnień i budowania międzypokoleniowych relacji. W ramach projektu zaplanowane są warsztaty rozwojowe, hortiterapeutyczne, ekologiczne, astronomiczne, warsztaty artystyczne, fotograficzne i przewodnickie. Pałac w Morawie stanie się też miejscem spotkań ze znanymi osobami ze świata kultury. W tym roku oficjalnym partnerem naszego projektu jest gmina Wałbrzych i prowadzony przez nią Dzienny Dom Pobytu Seniora "Senior+" - informuje Alicja Przepiórska, koordynatorka projektu.
foto: Organizatorzy i www.naszstrzegom.pl