W każdy wtorek w godz
11:30 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530
Logotyp spółki WiK Strzegom
Spółka Wodociągi i Kanalizacja wyjaśnia, że przyczyną zaistniałej sytuacji były liczne awarie na sieci wodociągowej, które były trudne do zlokalizowania z uwagi na brak wycieków wody, które można byłoby wizualnie dostrzec.
Ilość awarii, która miała miejsce, spowodowała bardzo duży ubytek w podaży wody, co wpłynęło na deficyt wody na Stacji Uzdatniana Wody w Olszanach, a co za tym idzie brakiem dostaw wody dla mieszkańców.
Prace poszukiwawcze awarii trwały od kilku dni i polegały m.in. na bieżącym monitoringu pracy stacji, sprawdzeniu poprawności działania technologii produkcji wody, wizualnej wizji lokalnej w terenie monitorując rowy, rzeki, studnie kanalizacji sanitarnej, deszczowej oraz wodomierzowe z wykorzystaniem technologii dronu.
Ostatecznie poszukiwania wymusiły zastosowanie specjalistycznego sprzętu do wyszukiwania awarii metodą analizy szumów umożliwiającego lokalizację wycieków, które nie ujawniły się na powierzchni.
W wyniku w/w prac skutecznie odnaleziono kilka miejsc awarii m.in. w ul. św. Anny, Agatowej, Kalcytowej, Niecałej, Rynku, które są na bieżąco usuwane. W związku z powyższym mogą pojawić się lokalne wyłączenia wody na czas usuwania awarii w obrębie tych ulic.
W chwili obecnej usuwana jest awaria na osiedlu Kamionka I. Planowana przerwa w dostawie wody jest od godz. 8.00 do 14.00.
Za powstałe utrudnienia przepraszamy".
Jednocześnie spółka WiK Sp. z o.o. w Strzegomiu przeprasza, że nie użyto w tym przypadku - zgodnie ze słuszną sugestią mieszkańców - sms-owego powiadomienia o braku wody.