Newsletter

Zapisz się do newslettera aby znać najnowsze informacje inwestycyjne.
Akcpetuję Regulamin Newslettera

zapisz się

Mieszkańcy pytają Burmistrz odpowiada

W każdy wtorek w godz
8:00 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530

20.06.2023

Uczniowie z Goczałkowa nad Morzem Bałtyckim

Zdjęcie Artykułu

W dniach 29-31 maja grupa 42 uczniów z klas IV -VIII Publicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki z oddziałami przedszkolnymi w Goczałkowie brała udział w wycieczce nad Morze Bałtyckie. Podczas wyjazdu młodzież miała okazję zwiedzić wiele ciekawych obiektów oraz poznać ich historię.

Oto relacja z wycieczki:

„Pierwszego dnia odwiedziliśmy fokarium na Helu, z dużym zainteresowaniem przyglądaliśmy się jak wygląda karmienie fok. Następnie udaliśmy się do Władysławowa, gdzie znajdowało się miejsce naszego zakwaterowania. Po krótkim odpoczynku dokonaliśmy symbolicznego powitania z morzem.
Drugiego dnia pojechaliśmy do Gdańska. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Westerplatte – symbolu wybuchu II wojny światowej. Kolejnym punktem była gdańska starówka, gdzie podziwialiśmy zabytkowe kamieniczki, Dwór Artusa oraz fontannę Neptuna. Następnym przystankiem był port w Gdyni, w którym mogliśmy przyjrzeć się z bliska okrętowi wojennemu ORP „Błyskawica” oraz imponującemu żaglowcowi „Dar Pomorza”. Dopełnieniem pełnego wrażeń dnia było wspólne ognisko, gry sportowe, tańce oraz wieczorny spacer brzegiem morza.

Ostatniego dnia udaliśmy się do Malborka, aby pod opieką przewodnika poznać historię zamku będącego siedzibą wielkich mistrzów krzyżackich.

Wycieczka była okazją do integracji, poznania wielu ciekawych miejsc, przeżycia nowych przygód i aktywnego spędzenia czasu. Zadowoleni, lecz zmęczeni wróciliśmy do swoich szkolnych obowiązków”.

Opiekę nad uczniami sprawowały nauczycielki: Magdalena Franczak-Witko, Małgorzata Kowalik i Joanna Nieckula.