Dwudniowe zajęcia poszerzyły wiedzę i umiejętności młodych ludzi, kształtowały postawy proekologiczne, w oparciu o bezpośrednie poznawanie i badanie zjawisk przyrodniczych.
Uczniowie brali udział w zajęciach laboratoryjnych, na których przeprowadzali doświadczenia. W pracowni biologicznej odkrywali tajniki fotosyntezy, wyjaśniali dlaczego liść jest zielony, wykonywali doświadczenie związane z rozdzieleniem barwników asymilacyjnych oraz wykrywali mikroby na dłoniach. W pracowni ekologicznej poznawali właściwości fizyczne różnych wód. Na zajęciach plastycznych dzieci samodzielnie malowały płócienne torby na zakupy, brały udział w warsztatach zielarskich, na których poznały sposób otrzymywania i właściwości herbat, zapachów oraz peelingu i pomadki do ust. W sali muzealnej poznali zależności pokarmowe między organizmami. Uczniowie wzbogacili i poszerzyli swoją wiedzę przyrodniczą.
Był też czas na integrację: wspólnie przygotowane posiłki, gry planszowe oraz gry zespołowe - piłkarzyki i tenis stołowy.
Izabela Luszawska