Newsletter

Zapisz się do newslettera aby znać najnowsze informacje inwestycyjne.
Akcpetuję Regulamin Newslettera

zapisz się

Mieszkańcy pytają Burmistrz odpowiada

Projekty Unijne

Projekty Unijne

Aktualności

ODSŁUCHAJ
07.03.2025

„Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”

Zdjęcie Artykułu


Projekt ekologiczny „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom” w Publicznym Przedszkolu nr 4 im. Pszczółki Mai w Strzegomiu

Publiczne Przedszkole nr 4 im. Pszczółki Mai w Strzegomiu w roku szkolnym 2024/2025 wzięło udział w dużym projekcie edukacyjnym pn. „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”.

Nadrzędnym celem projektu było poznanie podstawowych zasad ochrony środowiska, rozwijanie świadomości ekologicznej u dzieci oraz wpływu działań człowieka na egzystencję całej planety i jej mieszkańców. Nauczyciele zdobyli doświadczenie i wiedzę w trakcie realizacji projektu poprzez udział w szkoleniach o tematyce ekologicznej. Stosowane przez nich aktywne metody nauczania sprawiły, że zajęcia były bardziej interesujące, angażujące i efektywne w kształtowaniu postaw ekologicznych dzieci. 

Przedszkolaki uczestniczyły w wycieczkach i warsztatach. Podczas wyjazdów do centrów edukacji ekologicznej miały możliwość w formie praktycznej poprzez działanie, eksperymenty, samodzielnie wykonać różne wytwory np.: mydełka ziołowe, owocowe ciasteczka, przygotowywały także ciasto na pizzę, konstruowały wulkan, gromadziły pokarm dla zwierząt, którym samodzielnie je karmiły.

Zajęcia warsztatowe w centrach umożliwiły kontakt z naturalnym środowiskiem, co zwiększyło efektywność nauki i zdobywania doświadczeń poprzez zabawę i aktywność na świeżym powietrzu. Doposażenie Przedszkola w odpowiednio dobrane pomoce dydaktyczne i środki rozwojowe podniosły jakość zajęć, motywowały dzieci do zaangażowania i aktywnego uczenia się różnymi kanałami percepcyjnymi. Wśród atrakcyjnych pomocy można zaliczyć: gry edukacyjne, Photon Moduł Ekologia, pomoce rozwojowe, dydaktyczne, akcesoria do zabaw badawczych i szereg artykułów plastycznych, które wzbogaciły i uatrakcyjniały bazę dydaktyczną przedszkola. 

Dyrektor oraz nauczyciele przedszkola uważają, że projekt w znacznym stopniu przyczynił się do wzrostu świadomości ekologicznej dzieci, rozwinęły się postawy odpowiedzialności, współpracy i empatii wobec przyrody. Warto kontynuować działania integrując rodziców oraz lokalne środowisko w kolejne inicjatywy.

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu samorządu lokalnego w ramach programu: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2012 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus FEDS. 08.03-IZ.00-0010/24.

Publiczne Przedszkole nr 4 w Strzegomiu


Realizacja projektu ekologicznego w oddziale przedszkolnym PSP Olszany

W okresie od października 2024 r. do czerwca 2025 r. dzieci 5- i 6-letnie brały udział  w projekcie edukacyjnym pt. „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w Gminie Strzegom”. Jego celem było kształtowanie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko, bo to przede wszystkim od najmłodszych mieszkańców zależeć będą dalsze losy naszej planety.

Celem projektu było także wspieranie nauczycieli w przekazywaniu wiedzy na temat nowoczesnego nauczania o ochronie środowiska. Szkolenia z zakresu aktywnej ekologii pozwoliło poznać różne metody, które wpłynęły na wzrost atrakcyjności zajęć z dziećmi.  

Bez wątpienia wszystkie działania projektowe przyczyniły się do podniesienia świadomości ekologicznej dzieci, a także uwrażliwienia ich na ochronę środowiska naturalnego.

W czasie trwania projektu dzieci wzięły udział w wielu ciekawych zajęciach z zakresu edukacji ekologicznej, w czasie których uczyły się jak dbać o otaczający świat, jak segregować śmieci, oszczędzać wodę i energię oraz jak dbać o rośliny i zwierzęta. Wspólne działania proekologiczne pozytywnie wpłynęły również na rozwój społeczny dzieci, rozwijały umiejętności komunikacyjne, uczyły dzieci pracy w zespole oraz budowały więzi  
z rówieśnikami.

Poprzez praktyczne działania proekologiczne dzieci mogły lepiej zrozumieć, dlaczego troska o środowisko jest tak ważna. Najmłodsi nauczyli się odpowiedzialności za swoje działania oraz zdobyli umiejętności praktyczne, które przydadzą im się w przyszłości.

W ramach zajęć projektowych dzieci uczestniczyły w wycieczkach do lokalnych centrów edukacji ekologicznej: „Dyniowego Zakątka” w Olszanach, Ostoi nad Młynówką w Mościsku, Centrum Edukacji Ekologicznej „Salamandra” w Myśliborzu, „Lawendowej Sowy” w Lutomi Górnej czy Zagrody Edukacyjnej w Marianówku. Dzieci uczestniczyły w warsztatach tematycznych, poszerzyły wiedzę i rozwijały umiejętności praktyczne oraz postawy szacunku dla przyrody. Miały możliwość bezpośredniego kontaktu z naturalnym środowiskiem, doświadczały ekologicznych wartości w codziennym życiu.

Ponadto w ramach projektu przedszkole zostało doposażone w nowoczesne środki dydaktyczne i plastyczne, co pozwoliło na zwiększenie atrakcyjności zajęć, urozmaicenie metod nauczania oraz rozwijanie kreatywności i umiejętności dzieci.

Stwierdza się, iż projekt został w pełni zrealizowany zgodnie z założonymi celami i zawartymi treściami. Realizacja projektu i zastosowanie czynników aktywizujących takich jak: bezpośredni kontakt z przyrodą (wycieczki), ciekawe zajęcia, eksperymenty, zabawy  
z materiałem przyrodniczym uaktywniły w dzieciach odpowiednie postawy proekologiczne oraz obudziły uczucia opiekuńczości i przyjaźni wobec świata roślin i zwierząt.

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu samorządu lokalnego w ramach programu: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2012 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus FEDS. 08.03-IZ.00-0010/24.

Agnieszka Chmielewska


Podsumowanie gminnego projektu ekologicznego w Przedszkolu w Jaroszowie 

W roku przedszkolnym 2024/2025 grupa „Pszczółek” z Publicznego Przedszkola w Jaroszowie brała udział w projekcie ekologicznym ph. „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w Gminie Strzegom”. 

Celem projektu było kształtowanie postaw proekologicznych już od najmłodszych lat oraz budowanie świadomości, jak ważna jest troska o środowisko naturalne. Przedszkolaki miały okazję uczestniczyć w ciekawych wyjazdach, warsztatach oraz codziennych zajęciach o tematyce ekologicznej.

Jednym z kluczowych elementów projektu było pięć wycieczek na warsztaty edukacyjno - ekologiczne, które odbyły się w: Ośrodku Edukacyjnym „Salamandra” w Myśliborzu, w „Dyniowym Zakątku” w Olszanach, w Zagrodzie Edukacyjnej „Ostoja nad Młynówką” w Mościsku Dzierżoniowskim, w Zagrodzie Edukacyjnej w Marianówku, oraz w Zagrodzie Edukacyjnej „Lawendowa Sowa” w Lutomi Górnej.

Podczas tych wycieczek dzieci mogły zobaczyć przyrodę z bliska, poznawać ją poprzez zabawę i doświadczenie. Każdy z wyjazdów był okazją do nauki w terenie, w otoczeniu roślin, zwierząt i naturalnych materiałów.

W ramach projektu grupa „Pszczółek” brała udział w cotygodniowych zajęciach ekologicznych , które pomogły dzieciom lepiej zrozumieć świat przyrody i własny wpływ na środowisko. Uczyły się, jak segregować odpady i dlaczego warto to robić, poznawały cykl życia roślin i zwierząt, uczestniczyły w zajęciach o oszczędzaniu wody, energii i ograniczaniu plastiku, wykonywały prace plastyczne z materiałów z recyklingu, zakładały mini-ogrody i obserwowały wzrost roślin.

Zajęcia były prowadzone w formie zabawy, doświadczeń, opowiadań , dzięki czemu dzieci chętnie w nich uczestniczyły i łatwo przyswajały nowe informacje.

Dzięki uczestnictwu w projekcie uzyskały podstawową wiedzę na temat ekologii, ochrony środowiska i zrównoważonego stylu życia, rozwinęły nawyki proekologiczne, które mogą przenosić także do swoich domów, z większym szacunkiem podchodzą do przyrody i jej zasobów, są bardziej uważne na kwestię odpadów, oszczędzania wody i energii, chętnie uczestniczą w akcjach ekologicznych i same inicjują działania. Dzieci z entuzjazmem dzielą się zdobytą wiedzą w domu i stają się „małymi ambasadorami ekologii” w swoich rodzinach.

Projekt „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w Gminie Strzegom” to dowód na to, że edukację ekologiczną warto rozpoczynać już w przedszkolu. Połączenie nauki, zabawy i doświadczenia sprawiło, że dzieci nie tylko zdobyły wiedzę, ale także poczuły się częścią przyrody i zrozumiały, że każdy – nawet najmłodszy – może mieć wpływ na losy naszej planety.


Projekt ekologiczny „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w Gminie Strzegom” w Przedszkolu nr 1 z oddziałem integracyjnym 

W okresie od października 2024 r. do czerwca 2025 r. grupa dzieci 5- i 6-letnich uczestniczyła w licznych zajęciach edukacyjnych i wyjazdach, które miały na celu rozwijanie świadomości ekologicznej, kształtowanie proekologicznych postaw oraz pogłębianie wiedzy na temat środowiska naturalnego. Poniżej przedstawiamy podsumowanie najważniejszych wydarzeń i działań zrealizowanych w ramach tego projektu.

Podczas trwania projektu dzieci zdobywały wiedzę przez obserwację przyrody, zabawy i rozmowy indywidualne. W październiku podkreślano znaczenie szanowania środowiska, a także 
niemarnowania żywności, co zostało przybliżone podczas obchodów Dnia Żywności. Kreatywne zajęcia plastyczne z wykorzystaniem gazet, rolek po papierze toaletowym i innych materiałów, rozwijały wyobraźnię dzieci, ucząc je jednocześnie recyklingu. W listopadzie dzieci kontynuowały naukę o ochronie środowiska, skupiając się na oszczędzaniu wody i energii. Utworzono kącik „Wyłącz światło, zakręć wodę”, a dzieci chętnie wykonywały plakaty i eksperymenty związane z wodą. Efektem tych działań było wykształtowanie nawyków oszczędzania, które dzieci zaczęły stosować na co dzień, a ich zaangażowanie potwierdzały pozytywne reakcje. Grudniowe zajęcia skupiały się na szanowaniu natury, ekologicznych dekoracjach świątecznych i ograniczaniu użycia plastiku. Dzieci wykonały ozdoby choinkowe z materiałów recyklingowych oraz wzięły udział w konkursie na ekologiczne ozdoby bożonarodzeniowe. W trakcie zajęć plastycznych, muzyczno-ruchowych i technicznych rozwijały swoje umiejętności artystyczne i społeczne. W styczniu tego roku dzieci uczestniczyły w warsztatach ekologicznych w Myśliborzu, podczas których wykonywane eksperymenty i poznawały zwyczaje zwierząt zimą. Odbywały się również spacery po okolicy, dzieci dokarmiały ptaki, obserwując ich zachowania i poznając gatunki. Wykonały karmniki z tekturowych pudełek i rozwijały umiejętności plastyczne w pracach dotyczących zwierząt zimą. Te działania pogłębiły świadomość o konieczności ochrony zwierząt i środowiska w okresie zimowym. W kolejnym miesiącu dzieci dokształcały się, obserwując zmiany zachodzące w przyrodzie oraz poprzez uczestnictwo w eksperymentach z wodą. Zajęcia o ekosystemie lasu, jego mieszkańcach i roślinach, połączone z wycieczką do lasu, pozwoliły dzieciom na bezpośredni kontakt z przyrodą i zrozumienie jej zależności. Prace plastyczne, zabawy ruchowe i obserwacje przyrodnicze rozwijały ich wiedzę i umiejętności społeczne. W marcu dzieci założyły wiosenny kącik przyrodniczy, sadziły rośliny i uczyły się o ich potrzebach. Spacer na Górę Krzyżową pozwolił na obserwacje flory i fauny, a zajęcia o znaczeniu wody, eksperymenty i prace plastyczne ugruntowały wiedzę o oszczędzaniu tego cennego zasobu. Udział w konkursach i warsztatach z rodzicami promował działania proekologiczne w domu i społeczności przedszkolnej. W kwietniu dzieci rozpoznawały zagrożone gatunki zwierząt, tworzyły prace plastyczne na temat ochrony przyrody i uczestniczyły w warsztatach wielkanocnych z recyklingu. Podczas obchodów Dnia Ziemi uczyły się segregacji odpadów, a w parku obserwowały roślinność i zwierzęta. Działania te miały na celu rozbudzenie poczucia odpowiedzialności za otaczającą planetę. Maj to czas, kiedy dzieci dowiedziały się o kwiatach miododajnych, zbudowały poidełka dla owadów i tworzyły majowe pocztówki. Zajęcia z grą „Ekobohater” miały na celu rozwijanie postaw proekologicznych i odpowiedzialności za środowisko. W czerwcu dzieci uczestniczyły w zajęciach o zagrożonych gatunkach zwierząt, tworzyły makiety lasu deszczowego, wykonywały prace plastyczne na temat pand i jaszczurek oraz uczestniczyły w grach edukacyjnych i warsztatach z kodowania. Wycieczki realizowane w okresie trwania projektu m.in. do centrum edukacji „Salamandra”, zagrody agroturystycznej, warsztatów dyniowych oraz lawendowych poszerzyły ich wiedzę i rozwijały umiejętności praktyczne oraz postawy szacunku dla przyrody.

Dzięki systematycznym działaniom, licznym wyjazdom, warsztatom i zajęciom praktycznym, dzieci z Przedszkola nr 1 z oddziałem integracyjnym w Strzegomiu zyskały szeroką wiedzę o środowisku, rozwinęły umiejętności manualne, artystyczne i społeczne, a także wykształciły trwałe nawyki proekologiczne. Szkolenia z zakresu ekologii, w których uczestniczyły nauczycielki podczas projektu pozwoliły poszerzyć ich wiedzę oraz poznać różnorodne metody zajęć, materiałów oraz zabaw ekologicznych. Projekt ten wpłynął pozytywnie na kształtowanie postaw odpowiedzialnych obywateli, świadomych znaczenia ochrony przyrody na co dzień i w przyszłości. Zachęcamy do kontynuacji podobnych działań, które będą wspierały rozwój ekologicznej świadomości najmłodszych pokoleń.

Nauczycielki realizujące projekt: Anita Witkowska, Klaudia Dudek-Trzebniak i Magdalena Seregin.


„Ekologia od najmłodszych lat w Gminie Strzegom” w Publicznej szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki z oddziałami przedszkolnymi w Goczałkowie

Od października 2024 roku w Publicznej Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki z oddziałami przedszkolnymi w Goczałkowie dzieci w wieku 5 i 6 lat realizowały projekt edukacyjny pn. „Ekologia od najmłodszych lat w Gminie Strzegom”. Inicjatywa ta już od pierwszych dni wzbudziła ogromne zainteresowanie naszych małych podopiecznych, którzy z entuzjazmem i ciekawością uczestniczyli w zajęciach, odkrywając tajniki ekologii i przyjaznych dla środowiska postaw. Dzieci m.in. poznawały nowoczesne podejście do ochrony środowiska, zasady segregacji odpadów oraz założyły ogródek z kwiatami i warzywami. 

Aby w pełni wykorzystać potencjał edukacyjny projektu, konieczne było również doskonalenie umiejętności i wiedzy kadry pedagogicznej. Nauczyciel prowadzący zajęcia projektowe został objęty cyklem szkoleń, które umożliwiły mu prowadzenie ciekawych i wartościowych zajęć przyrodniczych. 

Projekt został wzbogacony o liczne wycieczki tematyczne, które stanowiły dla dzieci niezapomniane przeżycie i praktyczne dopełnienie zdobytej wiedzy. Nasze przedszkolaki odwiedziły m.in.:

„Dyniowy Zakątek” w Olszanach,
Zagrodę Edukacyjną „Ostoja nad Młynówką”,
Centrum Edukacji Ekologicznej „Salamandra” w Myśliborzu,
Zagrodę Edukacyjną w Marjanówku,
„Lawendową Sowę” w Lutomi.
Każde z tych miejsc oferowało wyjątkowe warsztaty i kontakt z naturą, co pozwoliło dzieciom na bezpośrednie doświadczanie ekologicznych wartości w codziennym życiu.

W ramach realizacji projektu nasz oddział przedszkolny został doposażony w nowoczesne środki dydaktyczne, artykuły plastyczne i inne materiały do warsztatów twórczych, dzięki którym zajęcia stały się ciekawsze a dzieci mogły wykazać się kreatywnością. Zwieńczeniem przygody był piknik ekologiczny, będący radosnym podsumowaniem kilkumiesięcznej pracy i niezapomnianą przygodą z ekologią. Dzieci i nauczyciele wspólnie celebrowali efekty nauki i zaangażowania, a cały projekt pozostawił trwały ślad w sercach najmłodszych – jako pierwszy krok ku świadomemu i odpowiedzialnemu podejściu do otaczającego nas świata.

Publiczna Szkoła Podstawowa w Goczałkowie 


Projekt ekologiczny w Publicznym Przedszkolu nr 3 „ Zielony Zakątek” w Strzegomiu

W Publicznym Przedszkolu nr 3 w Strzegomiu w roku szkolnym 2024/2025 zrealizowano wyjątkowy projekt edukacyjny pn. „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”, którego celem było rozwijanie świadomości ekologicznej u najmłodszych oraz wspieranie nauczycieli w nowoczesnym podejściu do nauczania o ochronie środowiska.

W ramach przedsięwzięcia nauczyciele placówki przeszli specjalistyczne szkolenia z zakresu edukacji ekologicznej. Dzięki zdobytej wiedzy i inspiracjom zrealizowano cykl regularnych zajęć, które w przystępny sposób przybliżały dzieciom tematykę ochrony przyrody, segregacji odpadów, oszczędzania wody oraz dbania o czystość otoczenia.

Kluczowym elementem projektu było zorganizowanie pięciu wycieczek do lokalnych centrów edukacji ekologicznej. Dzieci miały możliwość bezpośredniego kontaktu z przyrodą, uczestniczyły w warsztatach tematycznych oraz poznawały działania na rzecz ochrony środowiska podejmowane w ich najbliższym regionie.

W ramach realizacji projektu przedszkole zostało również doposażone w nowoczesne środki dydaktyczne, które wspierają edukację przyrodniczą i rozwijają kreatywność dzieci. Zakupiono także artykuły plastyczne i inne materiały do zajęć twórczych, które pozwalały najmłodszym w atrakcyjny sposób wyrażać swoje ekologiczne pomysły i przemyślenia.

Dyrekcja oraz kadra pedagogiczna przedszkola podkreślają, że działania te nie tylko wzbogaciły codzienną pracę z dziećmi, ale także przyczyniły się do budowania postaw proekologicznych, które będą procentować w przyszłości.

Projekt został zrealizowany dzięki wsparciu samorządu lokalnego w ramach programu: Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2012 – 2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus FEDS. 08.03-IZ.00-0010/24.


Projekt „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom” realizowany w PSP w Kostrzy

Od października 2024 r. PSP im. Jana Pawła II z oddziałami przedszkolnymi w Kostrzy realizowała projekt „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”, który skierowany był do dzieci w wieku 5-6 lat.

Głównym celem projektu było zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej, w tym dzieciom pochodzącym z obszarów wiejskich, poprzez poszerzenie oferty o działania z zakresu edukacji ekologicznej i na rzecz zrównoważonego rozwoju w wymiarze środowiskowym. 

Założeniem projektu były również kompleksowe szkolenia dla nauczycieli z zakresu doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych, uwrażliwienia na tematykę ekologiczną oraz wykorzystania materiałów z recyklingu. Ich tematyka była następująca: „Ekologia w przedszkolu. Zabawy z wykorzystaniem materiałów roślinnych i wtórnych”, „Ekologia. Smog w doświadczeniach”, „Przyroda nieożywiona w doświadczeniach i eksperymentach” oraz „Edukacja ekologiczna przedszkolaka”.

Do realizacji zadań zakupiono pomoce dydaktyczne oraz artykuły papiernicze.

W ramach wykonywania zadań projektowych dzieci uczestniczyły w wycieczkach do centrów edukacji ekologicznej, podczas których odwiedziły: Centrum Edukacji Ekologicznej „Salamandra” w Myśliborzu, gdzie w części teoretycznej,  dowiedziały się, co to jest wulkan i jak wygląda, a w części praktycznej, podczas doświadczeń, wykonały swoje własne wulkany. Miały też okazję przyjrzeć się życiu mrówek w mrowisku; „Lawendową Sowę” w Lutomii Górnej, gdzie własnoręczne wykonały mydełka, prały na tarze i karmiły zwierzęta; „Dyniowy Zakątek” w Olszanach, w którym zwiedziły gospodarstwo rolne oraz upiekły dyniowe bułeczki i pizzę; Zagrodę Edukacyjną w Marianówku, gdzie zaznały prawdziwego, gospodarskiego życia. Poznały różne rodzaje zbóż, dowiedziały się, jak powstaje mąka i czego potrzeba, by upiec ciasteczka, a później wykorzystały tę wiedzę w praktyce, mieląc samodzielnie ziarno i przygotowując ciasto oraz Ostoję nad Młynówką w Mościsku, gdzie miały okazję zobaczyć, jak wygląda gospodarstwo rolne, jakie zwierzęta je zamieszkują oraz jak przygotowywane jest dla nich jedzenie. Dzieci przypomniały sobie też, jak poprawnie segregować odpady.

Dzieci wzięły również udział w szeregu zajęć i warsztatów z zakresu edukacji ekologicznej. Przygotowały wiosenny ogród kwiatowy oraz swój pierwszy ogródek warzywny, wzięły udział w eko-świątecznych warsztatach z rodzicami, podczas których zrobiły „ogród w słoiku”, obchodziły Dzień Ziemi przypominając sobie zasady segregacji śmieci, wykonały ekologiczną marzannę z warzyw i uczestniczyły w warsztatach plastycznych takich jak „Malowanie na trawie- bliskie otoczenie” czy „Eko- karmnik” oraz w konkursie „Ekologiczna zabawka”.

Projekt został podsumowany piknikiem edukacyjnym, podczas którego dzieci mogły utrwalić zdobytą widzę i umiejętności w praktyczny sposób. Różnorodne gry i zabawy edukacyjne, np. warsztaty z recyklingu czy wyścigi robotów solarnych pozwoliły dzieciom na aktywne i interaktywne przyswojenie informacji, co zwiększyło efektywność rezultatów całego projektu.

PSP Kostrza


Wycieczka przedszkolaków z Jaroszowa do Marianówka 

Dzieci z grupy „Pszczółki” z jaroszowskiego przedszkola 14 maja br. udały się na wycieczkę edukacyjną do gospodarstwa agroturystycznego „Marianówek” w ramach projektu „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”.

Jej celem było przybliżenie dzieciom zdrowego trybu życia oraz umożliwienie kontaktu ze zwierzętami. Pani prowadząca zapoznała dzieci ze zwierzętami mieszkającymi w ich gospodarstwie oraz opowiadała ciekawostki dotyczące zwierząt wiejskich. Pszczółki miały okazje nakarmić zwierzęta własnoręcznie zerwaną na łące trawą. Przedszkolaki uczestniczyły również w pieczeniu ciasteczek zorganizowanych przez właścicielkę gospodarstwa. Wycieczka się udała i nie możemy się doczekać następnej. 


„Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”

W ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027 gmina Strzegom rozpoczęła realizację projektu pn. „Edukacja ekologiczna od najmłodszych lat w gminie Strzegom”. Okres realizacji projektu ustalono od 1 października 2024 r. do 31 lipca 2025 r. W projekcie bierze udział 12 placówek oświatowych (w tym przedszkola i oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych). Łączna liczba uczestników projektu to 319 dzieci w wieku 5-6 lat.

Głównym celem projektu jest zapewnienie równego dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej, w tym dzieciom pochodzącym z obszarów wiejskich, poprzez poszerzenie oferty o działania z zakresu edukacji ekologicznej i na rzecz zrównoważonego rozwoju w wymiarze środowiskowym.

Projekt zakłada kompleksowe szkolenia dla nauczycieli z zakresu doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych, uwrażliwienia na tematykę ekologiczna oraz wykorzystania materiałów z recyklingu.

W ramach realizacji zadań projektowych wszystkie dzieci wyjadą na pięć wycieczek do centrów edukacji ekologicznej. Wezmą udział w warsztatach, podczas których poznają zasady ochrony środowiska, segregacji odpadów, oszczędzania wody i energii. W każdej placówek odbywają się zajęcia dla przedszkolaków w zakresie edukacji ekologicznej. Do realizacji projektu zostaną zakupione pomoce dydaktycznej oraz artykuły papiernicze.


Projekt zostanie podsumowany piknikiem edukacyjnym. Jego całkowita wartość wynosi 499.507,60 zł, zaś dofinansowanie stanowi 399.263,60 zł.


 Ikona pdf ULOTKA.pdf, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 0,82 MB ]  

Ikona pdf PLAKAT - EDUKACJA EKOLOGICZNA dobry.pdf, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [ 1,00 MB ]  

Autor: Marek Jakubina
Liczba wyświetleń: 905

Powrót