Wójt, burmistrz, prezydent miasta ma obowiązek przedstawienia raportu o stanie gminy na sesji absolutoryjnej. Raport obejmował podsumowanie działalności burmistrza w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii oraz uchwał rady miejskiej. Strzegomscy radni w zdecydowanej większości (16 głosów „za” i 3 głosy „wstrzymujące”) podjęli uchwałę ws. udzielenia Krzysztofowi Kalinowskiemu wotum zaufania.
Kolejnym ważnym momentem było podjęcie uchwały ws. udzielenia burmistrzowi Strzegomia absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2024 rok. W tym przypadku wszyscy obecni na sesji radni zagłosowali za podjęciem uchwały (19 głosów „za”). Wcześniej odczytano pozytywną opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu ws. przedłożonego sprawozdania z wykonania budżetu za 2024 r. oraz opinię przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
W następstwie realizacji w 2024 r. dochodów budżetowych w wysokości 190.652.323,41 zł, w tym dochodów majątkowych w kwocie 16.704.553,06 zł i wydatków budżetowych w kwocie 190.637.527,84 zł, w tym wydatków majątkowych w kwocie 30.360.330,20 zł, budżet gminy zamknął się nadwyżką w kwocie 14.795,57 zł, przy planowanym deficycie w wysokości 7.528.837,71 zł.
- Serdecznie dziękuję wszystkim mieszkańcom, radnym, sołtysom, pracownikom Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych gminy oraz instytucji kultury za owocną współpracę w minionym roku. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie ona równie efektywna jak dotychczas – podkreślał w trakcie obrad włodarz naszej gminy.