Od dnia 31 lipca 2025 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, zawieszenia oraz cofnięcia zawieszenia certyfikatów
w dowodzie osobistym oraz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych (kradzieży tożsamości).
W praktyce oznacza to, że wszystkie takie zgłoszenia obsługiwane będą w urzędzie bez papierowego wniosku. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, zawieszenia oraz cofnięcia zawieszenia certyfikatów w dowodzie osobistym oraz zgłoszenie podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych (kradzieży tożsamości) można również złożyć przez platformę e-PUAP lub aplikację mObywatel.
Ponadto przypominamy, ze od dnia 29 grudnia 2023 r. nie obowiązują papierowe wnioski o wydanie dowodu osobistego. Wniosek o wydanie dowodu osobistego można złożyć przedkładając jedno aktualne zdjęcie oraz dotychczasowy dowód osobisty lub paszport.
Więcej informacji w sprawie można uzyskać w Urzędzie Miejskim
w Strzegomiu - Wydział Spraw Obywatelskich, pokój nr 7 parter, Strzegom, Rynek 38 lub pod numerem telefonu 74/ 8560-527, 74/ 8560-557.
Fot. internet