W każdy wtorek w godz
11:30 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530
Ministerstwo Sprawiedliwości wiosną tego roku ogłosiło, na 2018 rok, V nabór wniosków w ramach Programu I na realizację zadań Funduszu Sprawiedliwości, Priorytet III B: Wsparcie i rozwój systemu instytucjonalnego pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem i świadkom oraz realizacja przez jednostki sektora finansów publicznych zadań ustawowych związanych z ochroną interesów osób pokrzywdzonych przestępstwem i świadków oraz likwidacją skutków pokrzywdzenia przestępstwem - nabycie: wyposażenia i urządzeń ratownictwa, niezbędnych do udzielania pomocy pokrzywdzonym bezpośrednio na miejscu popełnienia przestępstwa.
Program przeznaczony był dla jednostek samorządu terytorialnego: gmin i miast na prawach powiatu z obszaru województwa dolnośląskiego. Gmina Strzegom przystąpiła do programu, składając wniosek na zadanie pod nazwą "Nabycie wyposażenia i urządzeń ratownictwa, niezbędnych do udzielania pomocy poszkodowanym dla Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Strzegom".
Środki przeznaczono na zakup następującego wyposażenia i urządzeń ratownictwa:
przecinarka do cięcia stali i betonu - otrzymały OSP w Granicy i Goczałkowie
pilarka spalinowa do drewna - otrzymały OSP Goczałkowie, Kostrzy i Żelazowie
zestaw do usuwania szyb samochodowych - otrzymały OSP w Jaroszowie i Goczałkowie
nosze podbierakowe - ratownicze - otrzymała OSP w Goczałkowie
zestaw ratownictwa medycznego PSP R1 w torbie lub plecaku z deską ortopedyczną i szynami Kramera - otrzymały OSP w Kostrzy, Żelazowie, Rogoźnicy i Strzegomiu
defibrylator Philips FRx z kluczem pediatrycznym ze skrzynką Peli do defibrylatora - otrzymały OSP w Strzegomiu i Tomkowicach
agregat prądotwórczy - otrzymała OSP w Olszanach
urządzenie do wywarzania drzwi oraz urządzenie do obcinania pedałów - otrzymała OSP w Rogoźnicy,
uniwersalne narzędzie hydrauliczne - rozpieracz kolumnowy - otrzymała OSP w Stanowicach,
pilarka ratownicza do drewna, cięcia stali i betonu - otrzymała OSP w Strzegomiu
Koszt ogólny realizacji zadania to kwota 82.610,48 zł, z czego 99% tj. kwota 81.784,37 zł to środki Funduszu Sprawiedliwości, wkład własny gminy wyniósł 1% wartości całego zadania tj. 826,11 zł.