Newsletter

Zapisz się do newslettera aby znać najnowsze informacje inwestycyjne.
Akcpetuję Regulamin Newslettera

zapisz się

Mieszkańcy pytają Burmistrz odpowiada

W każdy wtorek w godz
8:00 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530

Aktualności

ODSŁUCHAJ
04.07.2019

Nasi emeryci na szlaku zamków

Zdjęcie Artykułu

Grupa strzegomskich emerytów i rencistów 18 czerwca br. wybrała się na wycieczkę do Cieplic i zwiedziła zamki nad Bobrem.

Relacja naszych seniorów:

Rozpoczęliśmy od zwiedzania barokowego kościoła pw. św. Jana Chrzciciela. Najcenniejszym zabytkiem barokowego wnętrza kościoła jest płótno Michała Willanna, zdobiące ołtarz główny.

Następnie spacerowaliśmy po pięknie ukwieconym Parku Zdrojowym. Był tam czas na kawę i lody. Po spacerze autobusem pojechaliśmy promenadą pod Karkonoszami do Mysłakowic Łomnicy i Wojanowa. Pałac w Łomnicy - to barokowy pałac, który zachwyca angielskim parkiem krajobrazowym. Także historyczny folwark tętni życiem. W spichlerzu istnieje Lniany Dom Towarowy, a "Stara Stajnia" oferuje smaczną swojską kuchnię. Pałac Wojanów to dawna rezydencja rodów królewskich z pięknymi ogrodami i fontannami. Następnie pojechaliśmy do Karpnik, gdzie obejrzeliśmy pałac królewski Wilhelma II. Po obejrzeniu zamków udaliśmy się na parking, z którego przeszliśmy szlakiem do schroniska Szwajcarka. Po krótkim odpoczynku - ci co czuli się na siłach - poszli szlakiem zdobyć Sokoliki. Po zejściu odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek. Późnym popołudniem wróciliśmy do domu.