Aktualności

ODSŁUCHAJ
17.09.2019

"Kropkowy zawrót głowy" w PSP Stanowice

Zdjęcie Artykułu

Już po raz drugi uczniowie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Stanowicach uczcili Dzień Kropki. Celem tego przedsięwzięcia było kształtowanie umiejętności uważnego słuchania, budzenie wiary w dzieciach w ich własne możliwości, rozwijanie ich kreatywności, kształtowane umiejętności spostrzegawczości, kojarzenia i logicznego myślenia, umacnianie motywacji, wiary w siebie.


W tym roku uczniowie na każdym przedmiocie podejmowali działania związane z podkreśleniem znaczenia i istnienia kropki w ich życiu. Najmłodsze dzieci, grupa przedszkolna i zerówka, szukały wokół siebie owoców, warzyw i przedmiotów okrągłym kształcie, wycinały kropki i ozdabiały nimi swoje ubranka, za pomocą patyczków kosmetycznych i farb wykonywały prace plastyczne, puszczały bańki mydlane, bo przecież one również mają kształt okrągły i któżby ich nie znał, i nie lubił. Na zakończenie zabawy każde dziecko otrzymało w nagrodę małą, słodką niespodziankę - kolorowe mentosy - oczywiście o okrągłym kształcie.

Uczniowie klas I-III poznali piękne opowiadanie o Veshti - dziewczynce, której historia stała się fundamentem Światowego Dnia Kropki. Zadania dzieci były różnorodne. Dzieciaki szukały wokół siebie owoców, warzyw i przedmiotów codziennego użytku w kształcie koła, np. rondo, kapelusz czy słońce, tworzyły drzewa, których liście to kolorowe kropki zrobione za pomocą patyczków kosmetycznych. Dzieci kolorowały także kółka, łączyły kropki wg instrukcji góra, dół, boki, miały możliwość zobaczenia książki napisanej językiem Brail`a.

Starsi uczniowie na geografii odszukiwali współrzędne geograficzne na mapie zaznaczając je kropką na siatce geograficznej i rozszyfrowując nazwę miasta lub szczytu. Na wychowaniu fizycznym podejmowali zabawy z hula - hop. Na języku polskim układali opowiadanie z nazwami przedmiotów w kształcie koła, rozwiązywali gramatyczną układankę w kształcie koła/kropki, wstawiali kropki w tekście, szukali znaczenia kropki w przysłowiach. Na godzinach wychowawczych poznali historię Veshti. Na plastyce rozszyfrowywali kody wg oznaczeń stosowanych w języku Brail`a, a także wg tego systemu kodowali swoje imię i nazwisko. Obejrzeli książkę napisaną językiem Brail`a. Na języku angielskim słuchali historii Vashti w języku angielskim, kodowali wg schematu, odczytywali hasła kodu w tymże języku. Na matematyce rozwiązywali zadania w kółkach, odwzorowywali symetrycznie obrazy i rozszyfrowywali kody qr. Na muzyce grali w grę Bingo z mnóstwem kulek.

Oczywiście w tym dniu nie mogło zabraknąć uczniów, dyrekcji jak i nauczycieli, którzy swoim strojem w kropki podkreślili nie tylko jej znaczenie i obecność w życiu każdego człowieka, ale także sens i cel tego dnia, czyli umacniania motywacji i budowania wiary w siebie.

Bardzo dziękuję wszystkim za aktywne włączenie się w to święto.

Następne ŚWIĘTO KROPKI już za rok.

 

Autor: Joanna Dolińska
Liczba wyświetleń: 210

Powrót