W każdy wtorek w godz
11:30 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530
Logotyp Ministerstwa Edukacji i Nauki
Uczestnikami zajęć, realizowanych w ramach zadania projektowego, było 25 uczniów z klas ósmych wraz z 25 babciami/dziadkami. Przeprowadzono szereg warsztatów oraz wycieczki. Głównym celem realizacji zadania było budowanie integracji międzypokoleniowej poprzez zawiązanie na drodze formalnych i intencjonalnych działań łączności między generacjami; rozwijanie współpracy międzypokoleniowej; promocja społeczeństwa doceniającego wartości i zasoby każdej generacji oraz jednostki, rolę młodych i starszych w ich rodzinach i społecznościach.
W ramach realizacji zadania odbyły się warsztaty z robotyki, podczas których dziadkowie i wnukowie wspólnie budowali z klocków Lego pojazdy - roboty. Budowa, programowanie, sterowanie, jak i ściganie się pojazdem sprawiło ogromną frajdę dziadkom i wnukom.
Odbyły się również warsztaty kulinarne, podczas których babcie i dziadkowie razem z wnukami wspólnie od podstaw przygotowywali domowe pierogi. Na zakończenie pracy odbyła się wspólna degustacja i wybór najsmaczniejszego pieroga.
W Centrum Edukacji Ekologicznej Hydropolis we Wrocławiu dla uczestników projektu sposób użycia multimediów oraz interaktywnych instalacji i technologii był niewątpliwie nową i do tej pory niespotykaną formą ekspozycji. Na wystawie można było zobaczyć potencjał wody tkwiący w miastach, głębinach, atmosferze, a także w ludzkim ciele.
W trakcie warsztatów przeprowadzonych przez firmę Lawendowa Sowa z ziołowej pracowni, uczestnicy poszerzyli swoją wiedzę na temat roślin leczniczych. Babcie i dziadkowie wspominali czasy swojego dzieciństwa, kiedy to mogli pić herbatki z ziół zebranych w ogródkach, na polach, a nie z torebek z supermarketu. Młodzi, niektórzy pierwszy raz w życiu, pod czujnym okiem starszych szyli woreczki, które po wypełnieniu gryką, lawendulą lub płatkami róż, stały się relaksacyjnymi poduszeczkami.
Uczestnicy projektu odwiedzili również Muzeum Porcelany w Wałbrzychu. Wzięli udział w lekcji muzealnej pt. „Spacery ze sztuką. Życie codzienne w XIX/XX wieku”. Podczas zajęć zdobyli wiedzę na temat „białego złota” naszego regionu, czyli porcelany. Dowiedzieli się, w jaki sposób spędzano w ubiegłym wieku czas wolny, w jakie zabawy się bawiono, jak toczyło się codzienne życie.
Na kolejnym spotkaniu, dzięki paniom z Leśnej Krainy, przywołane zostały dawne tradycje wspólnego, rodzinnego przygotowywania ozdób świątecznych. W odświętnym nastroju starsi i młodsi tworzyli stroiki bożonarodzeniowe. Wspaniale było widać współpracę miedzy pokoleniami, kreatywność i wyobraźnię.
Ostatnie warsztaty to podróż do wirtualnej rzeczywistości. Każdy chciałby, choć raz w życiu, przejechać się na kolejce górskiej, przenieść się w świat ulubionej gry lub filmu. To właśnie oferują gogle VR. Dzięki nim uczestnicy warsztatów mogli poczuć dreszcz emocji, próbując przepłynąć rzekę kajakiem, wydostać z więzienia, czy zobaczyć z bliska bijące ludzkie serce.
Na zakończenie projektu odbyło się spotkanie wigilijne. Uczestnicy przy tradycyjnym wigilijnym stole wspominali ostatnio wspólnie przeżyty czas i opowiadali o swoich wrażeniach.
Babcie, dziadkowie i wnuczęta mimo życia w ciągłym pośpiechu, dzięki realizacji zadań projektu, mogli zatrzymać się na chwilę, wspólnie spędzić czas, wymienić się doświadczeniami, zacieśnić więzi. Starsi dostrzegli, że świat współczesnego nastolatka przesycony techniką, nie musi być wcale taki zły. Współczesne technologie dają ogromne możliwości, otwierają szeroko okno na świat bez wychodzenia z domu. Młodzi mogli czerpać z mądrości babć i dziadków, wysłuchali pouczających i zabawnych historii. Kolejny raz przekonali się, że zawsze mają w nich wsparcie, mogą ich prosić o radę i inspirację. Dostrzegli również, żę warto czasami wyjść z babcią do szkoły, na warsztaty czy pojechać z dziadkiem na wycieczkę.