W każdy wtorek w godz
11:30 - 14:00
burmistrz jest do Państwa dyspozycji pod numerem:
74 8560 530
Od pierwszych chwil trwania projektu w szkole zapanowała atmosfera literackiego święta. Starsi uczniowie czytali młodszym wybrane utwory Mickiewicza, takie jak „Lis i Kozioł”, „Zając i Żaba”, „Pies i Wilk”, „Przyjaciele” czy „Powrót taty”. Wspólne czytanie stało się inspiracją do działań artystycznych – młodsze dzieci tworzyły prace plastyczne ilustrujące ulubione fragmenty, które zaskakiwały wyobraźnią i barwnością.
Edukacja przez zabawę
Kolejne dni przyniosły nowe atrakcje, a wśród nich „Dzień nauki pod okiem Wieszcza”, podczas którego starsi uczniowie wcielili się w rolę nauczycieli. Młodsi uczestnicy rozwiązywali zadania przygotowane przez starsze klasy, takie jak labirynty inspirowane bajką „Przyjaciele” czy literackie krzyżówki, do których informacje wyszukiwali w internecie. Nie zabrakło także bieganych dyktand, obrazkowych planów wydarzeń do utworów Mickiewicza oraz zadań matematycznych opartych na kalendarium życia poety.
Innowacyjne pomoce dydaktyczne, takie jak „heksy edukacyjne” i „Kątowy Adam Mickiewicz” stworzony z figur geometrycznych, pozwalały w kreatywny sposób utrwalać wiedzę o poecie. Nawet lekcje języka angielskiego włączyły tematykę Mickiewiczowską – uczniowie wykonywali ćwiczenia online inspirowane jego twórczością.
Gry i zabawy z Patronem
Dzień gier i zabaw zaangażował zarówno młodszych, jak i starszych uczniów. Starsze klasy przygotowały liczne quizy, zagadki, kalambury i łamigłówki, które nie tylko wprowadzały uczestników w świat literatury, ale także rozwijały logiczne myślenie. Wśród atrakcji znalazły się matematyczne zadania z motywami literackimi, zabawy ruchowe związane z postaciami z utworów wieszcza oraz gry planszowe, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem młodszych kolegów.
Konkursy i uroczyste podsumowanie
W ramach projektu zorganizowano dwa konkursy. Klasy młodsze rywalizowały w konkursie plastycznym, tworząc ilustracje inspirowane utworami Mickiewicza. Starsi uczniowie wzięli udział w konkursie na „Romantyczną salę Mickiewicza”, dekorując klasy w stylu nawiązującym do poetyckich motywów.
W konkursie plastycznym zwyciężył Dawid Bajor (kl. III), drugie miejsce zajęła Emilia Dyduch (kl. III), a trzecie Wiktoria Janicka (kl. III). Wyróżnienie otrzymał Mariusz Łuksin z oddziału przedszkolnego.
Pierwsze miejsce w konkursie na „Romantyczną salę Mickiewicza” zajęła klasa VI, która odtworzyła klimat Soplicowa z „Pana Tadeusza”, łącząc staropolskie elementy z romantyczną symboliką. Drugie miejsce przypadło klasie I, a trzecie klasie IV. Wyróżniono również dekoracje klasy II i klasy V.
Kulminacyjnym punktem projektu było uroczyste podsumowanie, które odbyło się w piątek po przedstawieniu bożonarodzeniowym. Laureatom konkursów wręczono nagrody ufundowane przez koordynatorkę projektu oraz Radę Rodziców, a także podziękowano uczniom i nauczycielom za ich zaangażowanie w twórcze działania. Projekt „Czas na Mickiewicza” pokazał, jak fascynująca może być edukacja, gdy łączy naukę z zabawą, inspirując do odkrywania bogactwa polskiej literatury.
Magdalena Ciężki