ODPOWIEDŹ:
Sprawa wygląda inaczej. My płacimy firmie za kilometr, mając dopłatę 3 zł za km od wojewody. Mamy także zwrot 50% od marszałka za bilety miesięczne i wpływy z biletów. Okazało się, że dwie linie są dochodowe. We wrześniu 2020 r. komunikacja gminna przewiozła prawie 4 tys. mieszkańców. Dopłacamy do komunikacji, bo musimy mieć wkład własny wynoszący minimum 10%. Transportem tym dowozimy także uczniów do szkół, którzy wsiadają pod szkołami. W 2019 r. na transport dzieci do szkół wydaliśmy 471 tys. zł, teraz transportem jeżdżą dzieci, młodzież szkolna, mieszkańcy i przede wszystkim emeryci. Co do wielkości autobusów. Kiedy już wszystko wróci do normy, potrzebne nam będzie 7 autobusów, by obsłużyć miasto i sołectwa. Dwa z nich muszą być powyżej 45 miejsc: na linię Rusko-Jaroszów-Strzegom oraz na linię Granica-Tomkowice-Graby-PSP 3. Potrzebne są też 4 autobusy na linie gminne (minimum 35-osobowe) i 1 autobus na 20 osób na dwie linie w Strzegomiu. Będzie to mały autobus z możliwością przewozu osoby niepełnosprawnej i osoby z wózkiem. Z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych otrzymaliśmy kwotę 3,6 mln zł na sfinansowanie w 100% 4 autobusów (2 minimum 45-osobowych i 2 minimum 35-osobowych) i tego jednego małego, który będzie jeździł po naszym mieście od października 2021 r. Przetarg ogłosimy jeszcze w lutym. Na koniec dodam, że przy tworzeniu - wspólnie z mieszkańcami - Strategii Rozwoju Gminy w 2017 r. na pierwszym miejscu mieszkańcy umieścili komunikację gminną.
Pozdrawiam
Zbigniew Suchyta