ODPOWIEDŹ:
W wyniku przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego z koordynatorem firmy przewozowej POLBUS oraz z kierowcą autobusu ustalono, że kierujący, jadąc Al. Wojska Polskiego w kierunku centrum, zatrzymał się w zatoczce znajdującej się przy centrum handlowym na prośbę oczekujących tam pasażerów. Po wejściu tych pasażerów do autobusu uzyskał informację, że na właściwym przystanku przy centrum handlowym nie ma już innych pasażerów, wobec tego nie zjechał na przystanek, tylko pojechał prosto w kierunku centrum Strzegomia. Sytuacja taka nie powinna mieć miejsca, ponieważ autobus powinien zatrzymywać się na wyznaczonych przystankach zgodnie z godzinami określonymi w rozkładzie jazdy, nawet wtedy gdy nie ma na przystanku pasażerów. W związku z powyższym kierowca autobusu został pouczony w tym zakresie. W odniesieniu do nowopowstałej zatoczki informuję, że powstała ona w celu utworzenia przystanku dla potrzeb mieszkańców podróżujących w kierunku centrum. Jego uruchomienie planowane jest od połowy lutego br. po podjęciu uchwały przez Radę Miejską w Strzegomiu w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem jest gmina Strzegom. Do zatoczki jest wyznaczone i oznakowane przejście dla pieszych. Odnośnie pytania dotyczącego "GRANITOBUSU" informuję, że po dłuższej nieobecności związanej z koniecznością wykonania prac serwisowych, autobus ten wznowi kursowanie od 6 lutego 2023 r.
Pozdrawiam
Zbigniew Suchyta